Kancelaria parafialna czynna:
- wtorek, środa, czwartek - po Mszy św. wieczornej
- piątek - po Mszy św. wieczornej (narzeczeni)
- Niedziele i Święta oraz pierwsze piątki miesiąca - kancelaria nieczynna
W trakcie wakacji kancelaria czynna jest po wieczornej Mszy św.
Ze względu na ochronę danych osobowych przez telefon nie są udzielane żadne personalne informacje dotyczące wpisów w księgi metrykalne.
Dokumenty wymagane do chrztu:
- Metryka urodzenia dziecka z USC.
- Akt ślubu rodziców.
- Dane personalne rodziców i rodziców chrzestnych.
- Zaświadczenie od proboszcza rodziców chrzestnych, że mogą zostać chrzestnymi.
- W przypadku dzieci spoza naszej parafii - pozwolenie właściwego proboszcza na chrzest poza parafią.
Przymioty wymagane przez Kościół do pełnienia funkcji rodziców chrzestnych:
- został wyznaczony przez rodziców dziecka;
- jest wystarczająco dojrzały do pełnienia tego zadania, tzn. ukończył 16 lat,
- przyjął trzy sakramenty wtajemniczenia: chrzest, bierzmowanie i Eucharystię oraz prowadzi życie zgodne z wiarą i z zadaniem jakie ma pełnić;
- nie jest ojcem ani matką przyjmującego chrzest;
- należy do Kościoła katolickiego i prawo kanoniczne (kościelne) nie zabrania mu pełnienia zadań chrzestnego.
Dokumenty wymagane do sakramentu Eucharystii:
- Akt chrztu dziecka, jeżeli dziecko było chrzczone poza terenem naszej Parafii,
- Pozwolenie od proboszcza stałego zamieszkania rodziców dziecka, jeżeli dziecko nie jest członkiem naszej Parafii, a ma pójść do I Komunii św. w tutejszej Parafii.
Dokumenty wymagane do sakramentu bierzmowania:
- Metryka chrztu.
- W przypadku osób spoza naszej parafii - pozwolenie właściwego proboszcza na bierzmowanie poza parafią.
Dokumenty wymagane do sakramentu małżeństwa:
- Metryka chrztu (ważna 6 miesięcy).
- Metryka zgonu współmałżonka (dotyczy owdowiałych).
- Dowód osobisty.
- Zaświadczenie o przyjętym sakramencie bierzmowania (lub odpowiednia adnotacja na metryce chrztu).
- Zaświadczenie o udziale w konferencjach dla narzeczonych (kurs przedmałżeński) i rozmowach w Katolickiej Poradni Rodzinnej.
- Zaświadczenie o wygłoszonych zapowiedziach (gdy były głoszone poza naszą parafią).
- Zaświadczenie o odbytych spowiedziach przedślubnych (dostarczamy bezpośrednio przed ślubem).
- Zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego (niezbędne gdy małżonkowie chcą, aby ślub kościelny pociągał za sobą skutki cywilno-prawne - tzw. ślub konkordatowy) lub akt ślubu, jeśli wcześniej zawarto związek cywilny.
- Dane świadków ślubu zgodne z dowodami osobistymi (zalecane jest również zaświadczenie z parafii zamieszkania świadków świadczące o praktykowaniu).
Zgłoszenie pogrzebu:
- Akt zgonu z USC.
- Podać datę i wyznaczoną godzinę pogrzebu uzgodnioną z zakładem pogrzebowym i zarządem cmentarza.
Na wszelkich uroczystościach prosimy przede wszystkim o pełne - związane z przyjęciem Komunii św. - uczestnictwo we Mszy Świętej.